10 najlepszych płynów zapobiegających zamarzaniu i chłodzących silnik w 2022 roku - recenzja

Ludzie często pytają, dlaczego płyn chłodzący silnik i środek zapobiegający zamarzaniu są tak ważne? Czy zwykła woda nie może równie dobrze chłodzić silnika?

Jeśli mieszkasz w cieplejszym kraju, wystarczy woda w płynie chłodzącym, ale musisz wiedzieć, że płyn chłodzący nie tylko obniża temperaturę zamarzania, ale także zapobiega rdzewieniu i korozji wewnątrz silnika.

Ale czy wszystkie płyny chłodzące zapobiegające zamarzaniu mają takie samo działanie?

Krótka odpowiedź brzmi: nie. Każda marka ma swoje własne związki chemiczne, z których wytwarza te płyny chłodzące, i każdy z nich ma inne proporcje. Oto lista zawierająca nazwy najlepszych i najbardziej znanych marek produkujących płyny chłodzące i zapobiegające zamarzaniu silnika.

W niektórych pojazdach stosuje się specjalne płyny niezamarzające dla danego modelu samochodu, dlatego zawsze należy sprawdzić u autoryzowanego sprzedawcy lub w instrukcji naprawy, jaki płyn niezamarzający należy zastosować. Nie należy mieszać płynu chłodzącego na bazie etylenu i propylenu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o różnych płynach chłodzących, sprawdź najpierw sekcję FAQ na dole artykułu.

Wyłączenie odpowiedzialności - Ten artykuł może zawierać łącza partnerskie, co oznacza, że bez żadnych kosztów dla użytkownika możemy otrzymać niewielką prowizję za kwalifikujące się zakupy.

Najlepszy ogólnie

Valvoline MaxLife Płyn zapobiegający zamarzaniu/chłodzący silnik

  • Przystępna cenowo
  • Wszystkie samochody i modele
  • Wstępnie zmieszany 50/50

Zobacz ostatnią cenę

Wybór premium

Płyn chłodzący do silników Havoline Xtended Life

  • Etylenowy płyn chłodzący
  • Zapobieganie rdzy
  • Mieszanka wstępna 50/50

Zobacz ostatnią cenę

Skoncentrowany

Valvoline Zerex G-05 Płyn zapobiegający zamarzaniu/chłodzący do silników

  • Skoncentrowany
  • Długa żywotność (5 lat)
  • Przystępna cenowo

Zobacz ostatnią cenę

Zawartość pokaż Najlepsze płyny zapobiegające zamarzaniu i chłodzące do silników w 2022 r. 1. Płyn zapobiegający zamarzaniu/chłodzący do silników Valvoline MaxLife 2. Płyn chłodzący do silników Havoline Xtended Life 3. Płyn zapobiegający zamarzaniu/chłodzący silnik Valvoline Zerex G-05 4. Genuine Ford Fluid VC-7-B Gold Płyn zapobiegający zamarzaniu silnika 5. Audi Engine Antifreeze G13 - Płyn chłodzący do Audi 6. Płyn chłodzący silnik Prestone AF2100 7. Oryginalne części Honda Typ niebieski 2 - Płyn chłodzący do silników Honda 8. Aisin ACT002 - płyn zapobiegający zamarzaniu silnika - Toyota i Lexus 9. Prestone Prime Engine Coolant - wszystkie modele 10. K-Seal Trwała naprawa wycieków płynu chłodzącego silnik Płyn chłodzący i zapobiegający zamarzaniu silnika - FAQ i poradnik kupującego Różnica między płynem chłodzącym a przeciwzamarzającym? Po jakim czasie należy wymienić płyn niezamarzający do chłodnic? Jaki płyn zapobiegający zamarzaniu należy kupić do samochodu? Środki zapobiegające zamarzaniu dla różnych typów silników? Czy powinienem stosować glikol etylenowy w moim samochodzie? Z jaką ilością wody należy zmieszać płyn chłodzący? Co się stanie, jeśli w samochodzie będzie używana tylko woda? Wskazówki przed użyciem płynu zapobiegającego zamarzaniu w samochodzie Podsumowanie

Najlepsze płyny zapobiegające zamarzaniu i chłodzące do silników w 2022 r.


1. Płyn zapobiegający zamarzaniu/chłodzący silnik Valvoline MaxLife

Maxlife firmy Valvoline jest konwencjonalnym płynem chłodzącym i przeciwzamarzającym dla Twojego samochodu, ponieważ zapewnia chłodzenie silnika w niskich temperaturach. Poza tym, płyn chłodzący Maxlife pomaga smarować wewnętrzne uszczelki i części, z którymi płyn ma kontakt.

Płynu chłodzącego Maxlife można używać we wszystkich modelach samochodów i jest on kompatybilny z większością płynów chłodzących dostępnych na rynku. Płyn Valvoline Maxlife chroni i smaruje również uszczelki i uszczelnienia w układzie chłodzenia, co może zapobiec wyciekom płynu chłodzącego z samochodu.

Płyn chłodzący MaxLife zachowuje trwałość przez 5 lat, co sprawia, że jest to dobry płyn chłodzący. Samodzielna wymiana płynu chłodzącego może być naprawdę trudna, jeśli nie ma się odpowiednich umiejętności. Proces odpowietrzania po wymianie płynu chłodzącego może być naprawdę trudny, a w przypadku płynu chłodzącego o dłuższym okresie działania nie trzeba tego robić tak często, jak w przypadku zwykłego płynu chłodzącego.

Zobacz najnowszą cenę

Specyfikacje
  • Wszystkie marki i modele samochodów
  • Formuła o długiej żywotności (deklarowane 5 lat)
  • Chroni przed zamarzaniem i wrzeniem
  • Smaruje uszczelki i uszczelnienia
  • Wstępnie zmieszany 50/50

2. Płyn chłodzący do silników Havoline Xtended Life

Firma Havoline jest znana z produkcji wysokiej jakości płynów, takich jak olej silnikowy i inne pokrewne produkty. Produkuje również jeden z najlepszych jakościowo płynów chłodzących i zapobiegających zamarzaniu silnika, taki jak ten - Havoline Xtended Life.

Możemy śmiało powiedzieć, że płyn chłodzący tej marki może być stosowany w każdym pojeździe z etylenowym płynem chłodzącym i osiągać 100% wynik. Związki zawarte w płynie nie zawierają krzemianów, dzięki czemu silnik pozostaje chłodny i pracuje bez zarzutu w zimie. Zalecenia Havoline mówią, że płyn chłodzący należy wymieniać po przejechaniu ponad 150 000 mil.

Warto wspomnieć, że jest to płyn chłodzący etylenowy, podobnie jak większość innych płynów chłodzących i nie należy go mieszać z płynem propylenowym (stosowanym w starszych samochodach). Ogólnie rzecz biorąc, ten płyn chłodzący jest kompatybilny z większością samochodów na rynku z płynem chłodzącym etylenowym. Płyn chłodzący jest wstępnie zmieszany z wodą w proporcji 50/50. Oznacza to, że jest on gotowy do użycia w Twoim pojeździe i nie musisz mieszać go z wodą samodzielnie, ryzykując uszkodzenie pojazdu z powodu niewłaściwego zmieszania płynu chłodzącego.

Zobacz najnowszą cenę

Specyfikacje
  • Płyn chłodzący na bazie etylenu
  • Nie zawiera krzemianów
  • Zgodny z pojazdami hybrydowymi
  • Wstępnie zmieszany w proporcji 50/50
  • Zatwierdzenie OEM - GM 6277M
  • Żywotność 150 000 mil

3. Płyn zapobiegający zamarzaniu/chłodzący silnik Valvoline Zerex G-05

Valvoline Zerex G-05 jest wysokiej jakości płynem chłodzącym przeznaczonym do stosowania w wysokiej jakości chłodnicach wykonanych z aluminium. Jest on przeznaczony specjalnie do takich chłodnic, ponieważ zastosowano w nim specjalną technologię o nazwie HOAT. Zawiera ona specjalne związki hybrydowe, które pomagają zapobiegać korozji i rdzy w chłodnicach aluminiowych. Utrzymuje również chłód w silniku i może zachować swój stan nawet do -30 stopni.

Płyn chłodzący zawiera niską ilość krzemianów i jest całkowicie pozbawiony fosforanów, dzięki czemu jest bardziej wydajny. Wszystko to pomaga zapobiegać awariom korpusu wodnego i utrzymuje silnik w optymalnej temperaturze. Nie musisz się obawiać, że ten płyn chłodzący uszkodzi Twój silnik.

Ten płyn przeciw zamarzaniu zachowuje świeżość nawet przez 5 lat. Należy go wymienić, jeśli samochód osiągnie wysoki przebieg przed upływem 5 lat. Najlepsze w tym płynie jest to, że może być stosowany w wielu motocyklach, ciężarówkach i innych typach pojazdów i jest zatwierdzony przez Audi, Porche, Forda i Chryslera (sprawdź specyfikację dla odpowiednich modeli).

Zobacz najnowszą cenę

Specyfikacje
  • Wstępnie zmieszany 50/50
  • Uniwersalny płyn chłodzący (wszystkie modele samochodów)
  • Nie uszkadza węży ani innych części w układzie chłodzenia.
  • Długa żywotność (5 lat)
  • Niska zawartość krzemianów
  • Nie zawiera fosforanów
  • Zarówno do silników wysokoprężnych, jak i benzynowych
  • Zatwierdzony przez Audi, Porche, Forda i Chryslera (sprawdź specyfikację)




4. Oryginalny płyn Ford Fluid VC-7-B Gold Płyn niezamarzający do silników

Jest to własny płyn chłodzący i przeciwzamarzający Forda przeznaczony do pojazdów Forda, co daje właścicielom Forda natychmiastową pewność, że jakość produktu będzie wysoka i w pełni zgodna z wymogami samochodów Forda. Ten płyn zapewni Twoim Fordom chłodną pracę i zapobiegnie korozji w chłodnicy.

Chociaż wiele nowoczesnych samochodów jest obecnie wyposażonych w chłodnice wykonane z mocnego tworzywa sztucznego, które trwale rozwiązuje problem korozji i rdzy, to w przypadku starszych modeli Fordów, chłodnica zostanie dokładnie oczyszczona po wlaniu do niej płynu chłodzącego. Należy jednak pamiętać, że nadal może on powodować korozję wewnątrz silnika, dlatego zawsze zalecane jest stosowanie odpowiedniego płynu chłodzącego. Płyn Forda ma wyraźny kolor żółty i najlepiej współpracuje zarówno z silnikami wysokoprężnymi, jak i benzynowymi.

Ten płyn chłodzący jest dostępny w postaci koncentratu, co oznacza, że przed napełnieniem układu chłodzenia należy go zmieszać z wodą. Zawsze upewnij się, że mieszasz go z wodą i płynem chłodzącym w proporcji 50/50, ponieważ inny format może spowodować szybsze zamarzanie lub przegrzewanie się samochodu, a tego przecież nie chcesz. Dobrą stroną tego rozwiązania jest to, że nie kupujesz 50% wody w opakowaniu, jeśli kupisz 1 galon skoncentrowanego płynu chłodzącego, otrzymasz 2 galony gotowego do użycia płynu chłodzącego.

Zobacz najnowszą cenę

Specyfikacje
  • Przeznaczony do pojazdów marki Ford (SPEC: WSS-M97B51-A1)
  • Kolor żółty
  • Płyn chłodzący na bazie etylenu
  • Zabezpieczenie przed przegrzaniem i zamarzaniem
  • Ochrona przed korozją
  • Stosowany w silnikach benzynowych i wysokoprężnych

5. Audi Engine Antifreeze G13 - Płyn chłodzący do Audi

Ten płyn chłodzący pochodzi od znanego producenta samochodów Audi. Ponownie, nie muszę mówić, jak dobry jest ten płyn chłodzący. Fakt, że został wyprodukowany przez Audi powinien to powiedzieć. Jest on przede wszystkim przeznaczony do stosowania w samochodach marki Audi, Volkswagen, Skoda i Seat, ale może być stosowany w większej liczbie samochodów (sprawdź u autoryzowanego dealera lub w instrukcji naprawy). Najlepiej sprawdza się w silnikach Audi i innych Volkswagenów, utrzymując chłodnicę i zbiornik wody w świeżości.

Należy pamiętać, że G13 z Audi nie jest mieszany z wodą ze sklepu. Trzeba to zrobić samemu. Zaleca się jednak, aby mieszanie przeprowadzać po uprzednim sprawdzeniu butelki z płynem chłodzącym. Produkt ten jest oczywiście zgodny z chłodnicami i zbiornikami wody oraz czujnikami termostatu obecnymi w silnikach Audi i Volkswagena. Należy upewnić się, że płyn chłodzący został prawidłowo wymieszany z 50% wody, ponieważ wadliwe wymieszanie może spowodować zamarznięcie lub zagotowanie płynu chłodzącego, co może doprowadzić do poważnych uszkodzeń samochodu.

Mimo, że został wyprodukowany przez Audi, można go stosować również w innych samochodach, ale tak naprawdę chodzi tylko o to, aby mieć pewność, że został wyprodukowany przez Audi, ponieważ w przeciwnym razie będzie jedynie chłodził silnik, ponieważ specjalne związki chemiczne zawarte w płynie zostały stworzone specjalnie z myślą o chłodnicach stosowanych w samochodach Audi i Volkswagen.

Specyfikacja
  • Wyprodukowany dla Audi, Volkswagena, Seata i Skody (może być stosowany w innych modelach)
  • Płyn chłodzący na bazie etylenu
  • Płyn chłodzący OEM G13 Audi
  • Ochrona przed zamarzaniem i wrzeniem
  • Smaruje uszczelki i uszczelnienia
  • Smaruje części ruchome
  • Może być mieszany z płynem chłodzącym G12 plus, G12 i G11
  • Może być mieszany z większością płynów chłodzących (na bazie etylenu)
  • Kompatybilny z aluminium

6. Płyn chłodzący do silników Prestone AF2100

Prestone to znana marka oferująca wysokiej jakości produkty przeznaczone do samochodów. Jednym z ich produktów jest płyn chłodzący i niezamarzający do silnika. Bez wątpienia Prestone produkuje jeden z najlepszych jakościowo płynów chłodzących do silnika, który gwarantuje, że silnik ma najlepszy płyn chłodzący i nie dopuszcza do jego przegrzania, a także zapobiega zamarzaniu. Firma Prestone twierdzi, że jej płyn może zachować świeżość nawet przez 5 lat użytkowania. Związki zawarte w płynie chłodzącym pozostają nienaruszone przez okres do 5 lat, zanim płyn będzie wymagał wymiany.

W przypadku płynu AF2100 firmy Prestone nie trzeba się martwić o proporcje mieszania i rozcieńczania. Płyn chłodzący jest wstępnie zmieszany z 50% wody i 50% płynu chłodzącego. Płyn może pozostać w stanie nienaruszonym do temperatury -34 stopni, co jest odpowiednie nawet w najzimniejszych rejonach świata. Płyn ten pomaga również zwalczać cząsteczki stałe w chłodnicy samochodu i zapobiega korozji w jej wnętrzu.

Ten płyn chłodzący jest kompatybilny z różnymi modelami samochodów i różnymi płynami chłodzącymi. Płyn Prestone pomaga również zachować bezpieczeństwo uszczelek i innych części wykonanych z gumy, w których krąży.

Zobacz najnowszą cenę

Specyfikacje
  • Wstępnie zmieszany
  • Wszystkie modele / Kompatybilny z wszystkimi płynami chłodzącymi
  • Zachowuje świeżość przez ponad 5 lat.
  • Zapobiega korozji
  • Zapobiega przegrzaniu i zamarzaniu

7. Oryginalne części Honda Typ niebieski 2 - płyn chłodzący do silników Hondy

Jak sama nazwa wskazuje, ten płyn chłodzący jest produkowany przez samą firmę Honda. Ale nie tylko do własnych samochodów, lecz także do samochodów innych marek. Można powiedzieć, że jest to płyn chłodzący OEM dla pojazdów marki Honda. Jest to płyn, w który fabrycznie wyposażane są nowe samochody Hondy, więc można być pewnym jego jakości, ponieważ Honda jest uznanym producentem w branży motoryzacyjnej.

Płyn chłodzący Hondy zawiera glikol etylenowy, który chroni wszystkie aluminiowe części znajdujące się w chłodnicy Twojego samochodu. Płyn chłodzący Hondy jest wysokiej jakości, ale ma dość krótki okres przydatności w porównaniu z innymi podobnymi produktami. Płyn chłodzący zachowuje przydatność do użycia przez 3-4 lata. Jeśli chodzi o przebieg, płyn zachowuje świeżość przez 50-60 tys. przejechanych kilometrów.

Ten płyn chłodzący jest wstępnie zmieszany z wodą i glikolem w proporcji 50/50 i jest gotowy do użycia w Twoim pojeździe. Płyn chłodniczy Hondy, podobnie jak płyn chłodniczy Audi i każdy inny markowy płyn chłodniczy, nie jest tani. Jeśli więc masz starszy model samochodu i ograniczony budżet, lepiej wybrać tańsze zamienniki.

Zobacz najnowszą cenę

Specyfikacje
  • Glikol etylenowy
  • Kompatybilny z aluminium
  • 3-4 lata żywotności (w zależności od przebiegu)
  • Niekrzemianowy
  • Oryginalny płyn chłodzący Hondy
  • Wstępnie zmieszany 50/50

8. Aisin ACT002 Płyn zapobiegający zamarzaniu silnika - Toyota i Lexus

Płyn chłodzący Aisin jest jak każdy inny płyn chłodzący przyjazny dla budżetu. ACT002 firmy Aisin jest mieszany z czynnikiem, więc nie trzeba się martwić o samodzielne mieszanie go z wodą. Płyn ma również długą żywotność, więc wystarczy na kilka lat, zanim trzeba będzie go wymienić na nowy.

ACT002 został wyprodukowany specjalnie dla samochodów Toyota, ale działa równie dobrze w pojazdach należących do koncernu Toyota, takich jak Lexus. Jednak ten płyn chłodzący powinien być stosowany w prawie każdym pojeździe i spełniać swoje podstawowe zadanie jako dobry płyn chłodzący silnik. Jest on zgodny z większością samochodów azjatyckich dostępnych na rynku, ale zawsze należy się upewnić przed dodaniem go do pojazdu. Informacje na ten temat można znaleźć w instrukcji naprawy samochodu lub uzyskać u autoryzowanego sprzedawcy.

Zobacz najnowszą cenę

Specyfikacje
  • Przeznaczony do samochodów Toyota, Lexus i Scion
  • Może być stosowany również w innych modelach samochodów.
  • Kompatybilny z większością samochodów azjatyckich
  • Wstępnie zmieszany 50/50.
  • Smaruje uszczelki i uszczelnienia
  • Kolor różowy

9. Płyn chłodzący silnik Prestone Prime - wszystkie modele

Zielony krzemian jest tak samo dobry jak produkt AF2100. Jest on fabrycznie mieszany. Płyn zawiera glikol etylenowy, który pomaga zapobiegać korozji i rdzy w chłodnicy, a także utrzymuje niską temperaturę pracy silnika.

Produkt ten zatrzymuje ciepło do temperatury -34 stopni, dzięki czemu na tym kończą się problemy z płynem chłodzącym. Płyn ten pomaga również w smarowaniu uszczelek i innych części wewnętrznych w zbiorniku wodnym i chłodnicy.

Ten płyn chłodzący jest kompatybilny z aluminium i może być stosowany w większości modeli samochodów. Płyn chłodzący jest wstępnie zmieszany z wodą i glikolem w proporcji 50/50, gotowy do użycia w Twoim pojeździe. Ten produkt jest obecnie niedostępny na Amazon, więc jeśli chcesz go kupić, musisz sprawdzić na innych stronach w Internecie. Użyj google, aby go znaleźć jest moja rekomendacja.

Specyfikacje
  • Obecnie niedostępny na Amazon
  • Niski poziom krzemianów
  • Wstępnie zmieszane 50/50
  • Wyprodukowano w USA
  • Zapobiega rdzy i korozji
  • Kompatybilny z aluminium

10. K-Seal Trwała naprawa wycieków płynu chłodzącego silnik

Ten produkt jest ostatnim na naszej liście i nie jest to płyn chłodzący, jak inne na tej liście. Dlaczego chcieliśmy go uwzględnić, aby dać Ci alternatywę, jeśli chcesz uszczelnić swój układ chłodzenia przed wyciekami. K-Seal został opracowany z myślą o starych samochodach. Dzięki temu rozwiązuje problemy, z jakimi borykają się stare pojazdy i ich chłodnice. To, co wyróżnia ten płyn, to fakt, że trwale rozwiązuje on drobne problemy z chłodnicą, takie jak drobne nieszczelności i podobne. Dzięki temu nie trzeba wydawać zbyt wiele na naprawy starych samochodów i można z łatwością skorzystać z tańszej alternatywy, jaką jest płyn do chłodnic K-Seal.

Naprawia on nawet drobne nieszczelności i pęknięcia w zbiorniku wodnym, nagrzewnicy i głowicy silnika, dzięki czemu naprawdę rekompensuje wiele kosztownych napraw. Płyn zawiera mikrowłókna, które natychmiast zaczynają zatykać i leczyć pęknięcia i nieszczelności, ponieważ płyn krąży w nich i w całym układzie.
Nie zapominajmy jednak o jego podstawowym przeznaczeniu.

Zobacz najnowszą cenę

Specyfikacje
  • Trwałe naprawy małych wycieków płynu chłodzącego
  • Kompatybilny z wszystkimi różnymi płynami niezamarzającymi wymienionymi w tym artykule i nie tylko
  • Nie trzeba spuszczać płynu chłodzącego przed użyciem
  • Może naprawić przecieki uszczelki głowicy (jeśli nie jest jeszcze zbyt zła).

Płyn zapobiegający zamarzaniu i chłodzący silnik - FAQ i poradnik kupującego

Jak być może już wiesz, zadaniem płynu chłodzącego jest nie tylko podniesienie temperatury zamarzania. Zadaniem płynu niezamarzającego jest także zapobieganie rdzewieniu wnętrza silnika i smarowanie ruchomych części układu chłodzenia, takich jak pompa wodna i termostat. Jeśli próbowałeś uruchomić samochód, używając tylko wody, prawdopodobnie zauważyłeś, że woda bardzo szybko brązowieje, a to wszystko jest rdzą z wnętrza silnika. Środek zapobiegający zamarzaniu podnosi temperaturę wrzenia, dzięki czemu pojazd nie przegrzewa się tak szybko, jak w przypadku zwykłej wody.

Jest to dość proste w miejscach, gdzie występują mrozy. W takich miejscach woda nie jest rozwiązaniem. Gdy temperatura spada, woda zamarza w chłodnicy i zbiorniku wodnym, niszcząc te elementy. Poza tym może doprowadzić do przegrzania silnika, ponieważ nie ma cieczy, która mogłaby przenieść ciepło z silnika.

Różnica między płynem chłodzącym a płynem niezamarzającym?

Płyn chłodzący? Przeciwzamarzanie? Czy te dwie rzeczy się różnią? Już nie. Są to te same rzeczy i można używać obu terminów, gdy wybierasz się na rynek, aby kupić płyn do swojego samochodu. W dawnych czasach te dwie rzeczy różniły się od siebie. Środek zapobiegający zamarzaniu był przeznaczony do stosowania z płynem chłodzącym lub wodą w chłodnicy. W ten sposób środek zapobiegający zamarzaniu mieszał się z płynem chłodzącym w chłodnicy, dzięki czemu w zimnych obszarach lub przy ujemnych temperaturach związek zapobiegający zamarzaniu nie przepuszczał płynu w chłodnicy.

Aby było to proste, te dwie rzeczy znajdowały się w oddzielnych butelkach i musiały być odpowiednio wymieszane, aby płyn chłodzący nie zamarzał w niskich temperaturach. Teraz jednak, dzięki specjalnym mieszankom, te dwie rzeczy są dostępne w jednej butelce, co uwalnia od kłopotów związanych z samodzielnym mieszaniem. Czy można więc po prostu wlać płyn bezpośrednio do chłodnicy? To zależy od marki. Niektóre firmy sprzedają gotowe produkty, więc wszystko, co trzeba zrobić, to po prostu wlać je do środka. Niektóre marki dostarczają płyn w postaci skoncentrowanej, więc trzeba poświęcić trochę czasu, aby odpowiednio rozcieńczyć go z wodą.

Po jakim czasie należy wymienić płyn chłodzący zapobiegający zamarzaniu?

Powszechnie przyjętą zasadą jest wymiana płynu chłodzącego silnik po przejechaniu samochodem około 50-60 tys. km, ale zależy to od wielu czynników, takich jak marka i model samochodu. Tak. Każdy silnik jest inaczej skonstruowany pod względem osiągów i wydajności. Silnik, który jest większy i ma więcej cylindrów, będzie nagrzewał się szybciej niż samochód z mniejszym silnikiem. Ale taki samochód będzie też miał większą chłodnicę i potężny zbiornik wodny. Wszystko zależy więc od typu pojazdu oraz płynu chłodzącego zapobiegającego zamarzaniu. Ponieważ płyny te są wytwarzane ze specjalnych związków, po pewnym czasie tracą swoją integralność i właśnie wtedy należy je wymienić. Zalecany okres pomiędzy wymianami płynu chłodzącego wynosi od 3 do 5 lat, w zależności od płynu chłodzącego. Aby mieć stuprocentową pewność, sprawdź w instrukcji serwisowej lub sprawdź, jaki płyn chłodzący został ostatnio dodany do pojazdu. Jeśli nie masz pewności, jaki płyn chłodzący znajduje się w Twoim samochodzie, najłatwiej jest wymienić go na taki, o którym wiesz, że jest dobry i świeży.

Jeśli chodzi o płyny chłodzące, istnieją różne marki, które stosują różne techniki w swoich płynach. Niektóre marki twierdzą, że ich płyny chłodzące mogą działać w 100% przez 50 000 mil, podczas gdy niektóre twierdzą, że nawet przez 150 000 mil. Oprócz tego warto zwrócić uwagę na fakt, że płyny chłodzące zapewniają obecnie więcej korzyści niż tylko chłodzenie silnika. Są to: smarowanie uszczelek i części gumowych w chłodnicy i zbiorniku wodnym silnika, zapobieganie rdzewieniu i korozji tych części itp. Tak więc ten czynnik również liczy się w okresie eksploatacji płynu chłodzącego. W starszym modelu samochodu z zardzewiałą chłodnicą płyn chłodzący może szybko stracić swoją integralność, podczas gdy w nowym samochodzie może on działać tak długo, jak zapewniają jego producenci.

Ponadto, jeśli samochód jest używany na długich trasach, zaleca się wymianę płynu chłodniczego zgodnie z zaleceniami producentów płynów chłodniczych i instrukcją obsługi samochodu.

Po wymianie płynu chłodniczego należy dokładnie odpowietrzyć samochód. Samodzielne wykonanie tego procesu może być dość trudne, jeśli nie ma się odpowiednich umiejętności. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zapoznaj się z artykułem na temat przegrzewającego się płynu chłodzącego tutaj: Przegrzanie układu chłodzenia.

Jaki płyn niezamarzający należy kupić do mojego samochodu?

Przed zakupem płynu chłodzącego do samochodu najlepiej jest zapoznać się z instrukcją obsługi samochodu. Producenci samochodów najlepiej wiedzą, jakiego rodzaju płynu chłodzącego potrzebuje dany samochód i z jakiego najbardziej korzysta. Można też zadzwonić do autoryzowanego sprzedawcy, aby szybko uzyskać odpowiedź na swoje pytanie. Pamiętaj, aby nie mieszać propylenu i etylenu w płynie chłodniczym.

Płyn zapobiegający zamarzaniu do różnych typów silników?

Ponieważ silnik benzynowy pracuje inaczej niż silnik wysokoprężny, inne są również jego części i olej. Silniki benzynowe nagrzewają się nieco bardziej niż silniki wysokoprężne i z tego powodu pojazdy z silnikiem wysokoprężnym są podatne na rdzę i korozję wewnętrznych części silnika. Z tego powodu płyny zapobiegające zamarzaniu do silników wysokoprężnych są produkowane w inny sposób, aby spełniały wymagania silników wysokoprężnych, a podobne są płyny zapobiegające zamarzaniu do silników benzynowych. Jeśli masz silnik benzynowy, zmieszaj płyn chłodzący o wyższej temperaturze wrzenia.

Czy powinienem używać glikolu etylenowego do mojego samochodu?

Niezwykle ważne jest, aby wiedzieć, czy dana chłodnica jest w stanie obsłużyć dany płyn niezamarzający, ponieważ może to spowodować problemy. Niektórzy producenci samochodów wyposażają swoje samochody w chłodnice, które mogą obsługiwać glikol etylenowy. Niektórzy są na niego wrażliwi ze względu na materiały, z których wykonano chłodnicę. Zaleca się więc sprawdzenie w instrukcji obsługi samochodu, z jakiego płynu chłodniczego samochód był początkowo zbudowany i jakie typy płynów chłodniczych są przyjazne dla samochodu i mogą być stosowane w chłodnicy bez jej dalszego uszkodzenia.
W niektórych pojazdach stosowane są bloki aluminiowe i w takim przypadku również bardzo ważne jest stosowanie glikolu etylenowego. Nie ryzykuj, przed zakupem sprawdź instrukcję naprawy samochodu.

Z jaką ilością wody należy zmieszać płyn chłodzący?

Jeśli płyn chłodzący jest fabrycznie zmieszany, należy go używać w takiej postaci i nie mieszać z większą ilością wody. Ten punkt jest ważny, ponieważ decyduje o tym, czy płyn chłodzący zakupiony do samochodu jest wystarczająco dobry dla samochodu i temperatury panującej w danym regionie lub stanie. Temperatura w samochodzie będzie zależała od wydajności chłodnicy i wydajności płynu niezamarzającego, którego zamierzamy użyć. Oznacza to, że należy rozsądnie wybrać płyn chłodzący, ponieważ niektóre płyny chłodzące mają niską temperaturę. Na przykład, jeśli temperatura w miejscu zamieszkania spada stale poniżej punktu zamarzania, płyn chłodzący musi być w stanie zatrzymać wystarczającą ilość ciepła, aby nie zamarzł. Jeśli mieszkasz w cieplejszych krajach, być może nie będziesz musiał mieszać płynu chłodzącego o wysokiej temperaturze zamarzania, jak w przypadku kraju zimnego, ale moim zdaniem zawsze warto to zrobić.

Co się stanie, jeśli w samochodzie będzie używana tylko woda?

Jak już mówiliśmy, woda może się sprawdzić w miejscach, gdzie temperatura nie jest tak niska lub spada poniżej punktu zamarzania. Należy jednak pamiętać, że choć woda może zapewnić dobrą jazdę przez kilka miesięcy, to w dłuższej perspektywie może trwale uszkodzić samochód. Woda spowoduje korozję i rdzę w chłodnicy i zbiorniku wody. Jazda na wodzie może również spowodować szybsze przegrzewanie się samochodu, jeśli od początku występują z nim problemy.

Wskazówki przed użyciem płynu niezamarzającego w samochodzie

Po zapoznaniu się z naszą listą wiemy, że wiele marek oferuje płyny chłodzące wstępnie rozcieńczone, bez konieczności samodzielnego mieszania ich z wodą. Niektórzy producenci, tacy jak Audi i Honda, nie sprzedają swoich płynów chłodzących w postaci wstępnie zmieszanej, lecz są one skoncentrowane, tak że jeśli instrukcja obsługi samochodu zawiera wyraźne instrukcje dotyczące stosowania płynu chłodzącego, właściciel może odpowiednio zmieszać wodę z płynem. Instrukcje te znajdują się zwykle w butelce z płynem chłodzącym. Jeśli nie, do butelki dołączona jest mała instrukcja, w której podane są proporcje mieszania, więc nie trzeba się martwić, że miesza się źle.

Podsumowanie

Zaleca się, aby zawsze starać się kupować płyn niezamarzający wysokiej jakości. Dlatego właśnie należy używać doskonałego płynu niezamarzającego, który można zakupić do urządzenia chłodzącego pojazdu. Jest wiele korzyści z takiego postępowania. Środek zapobiegający zamarzaniu nie zawsze jest drogim produktem na rynku i nie zawsze warto próbować zaoszczędzić trochę pieniędzy, a które mogą mieć cię do wymiany lub przywrócenia silnika, który bardzo się przegrzał lub zatarł; sam koszt tego przywrócenia będzie przekraczać wartość samochodu w niektórych przypadkach.

Najlepiej jest znaleźć ten środek zapobiegający zamarzaniu lub markę, która posiada wszystkie te cechy, których wymaga instrukcja obsługi samochodu lub podobne. W ten sposób będziesz mieć pewność, że produkt jest zgodny z Twoim samochodem. Skorzystaj z przewodnika zakupu, który oferujemy Ci w opiniach na temat płynu zapobiegającego zamarzaniu, jako punktu odniesienia podczas zakupów płynu zapobiegającego zamarzaniu, ponieważ dzięki tej wiedzy nie popełnisz błędu, kupując niewłaściwy płyn do swojego samochodu.

Bez płynu zapobiegającego zamarzaniu żaden silnik nie będzie działał długo w warunkach bardzo wysokiej lub bardzo niskiej temperatury. Oleje tracą lepkość i stają się tak rzadkie, że nie mogą już wykonywać swoich zadań, a gdy metal zaczyna uderzać w niesmarowaną stal w komorze spalania, awaria silnika staje się nieuchronna i nie pozostaje nic innego, jak oddać go do remontu.

Czy próbowałeś któregoś z tych płynów chłodzących i chcesz zostawić swoją własną recenzję? Napisz komentarz poniżej, a ja sprawdzę Twój komentarz i odpowiem Ci tak szybko, jak to możliwe. Jeśli chciałbyś dodać jakiś produkt do tej listy, skontaktuj się z nami na naszej stronie kontaktowej.

Autor

Szymon

Redakcja finconsulting.pl